Menestyvän kasvun kaava - näihin teemoihin voittavat organisaatiot keskittyvät juuri nyt
Puheenvuorossaan modernin myynnin valmentaja Sani Leino tulee avaamaan käytännön esimerkein, mitkä seitsemän tärkeää teemaa tekevät organisaatioista ja johtajista tulevaisuudenkestäviä.
Sani Leino tunnetaan yhtenä modernin myynnin pioneereistä Suomesta, joka auttaa kotimaisia ja kansainvälisiä organisaatioita vastaamaan paremmin asiakkaiden nouseviin odotusarvoiihin myynnin, markkinoinnin ja asiakaskkokemuksen saralla. Hänellä on 17 vuoden käytännön kokemus erilaisista myynnin tehtävistä eri kokoisista organisaatioista. Oman yrityksensä Social Company Oy:n kautta hän on ollut valmentamassa tuhansia myyjiä ja asiantuntijoita sadoista eri yrityksistä ympäri maailmaa.
Vuonna 2016 Sani listattiin maailman sadan vaikutusvaltaisimman Social Selling -vaikuttajan joukkoon, minkä lisäksi hän on ainoana suomalaisena ollut mukana luomassa maailman ensimmäistä digitaalisen myynnin ammattilaistutkintoa (Professional Diploma in Digital & Social Selling) arvostetulle Digital Marketing Institutelle Irlantiin. Syksyllä 2020 Sanilta ilmestyi yhdessä Kert Kennerin kanssa kirjoitettu B2B-myyntiin liittyvä kirja #Myyntikirja, jonka tavoitteena on parantaa kotimaisten myyjien kyvykkyyttä modernissa myyntityössä. Hänet tunnetaan myös #Myyntipodi-podcastin toisena hostina.
Vellamo - menestyksen lähteellä/Markus Heinonen
Markus Heinonen on markkinointijohtaja jonka taustalta löytyy yli 25 vuoden ura mainostoimistojen luovan puolen johtotehtävissä. Kansainvälisesti palkittu Heinonen on ollut luomassa lukemattomia menestyksekkäitä markkinointikonsepteja. Matkansa varrella monipuolinen sarjayrittäjä on rakentanut ja myynyt useita yrityksiä, vetänyt markkinointi- ja viestintähankkeita sekä luonut unohtumattomia brändejä. Luovuuden sanansaattaja rakentaa brändien perustukset vahvoista tarinoista joiden takana kaikki rakentamisessa mukana olevat voivat seistä.
Mitä on RevOps ja miten se mullistaa myynnin johtamisen
Kati Huusko-Viikilä on myynnin johtamisen ja erityisesti Revenue Operations (RevOps) toimintamallin asiantuntija ja tietokirjalija. Kati on tehnyt uraa B2B-myynnin ja markkinoinnin kehittämisen sydämessä ja kohonnut alansa suunnannäyttäjäksi ainutlaatuisen näkemyksensä ansiosta. Huusko-Viikilän urapolku sisältää eri liiketoimintajohdon rooleja aina perustajasta osakkaaseen, hallituksen jäseneen sekä myynti- ja markkinointijohtajaan.
Tätä nykyä Kati on RevOps-strategiatoimisto Revoryn perustaja ja toimitusjohtaja. Revoryn innovatiiviset toimintatavat ovat auttaneet monia asiakasyrityksiä kiihdyttämään kasvuaan. Omistautumisensa alalle Huusko-Viikilä on tuonut esille myös koulutuksissa ja tapahtumissa, joissa hän on toiminut arvostettuna keynote-puhujana ja valmentajana.
Huusko-Viikilän esikoiskirja ”Monikanavaisen myynnin johtaminen - näin johdat kaikkia tulovirtoja” (Kauppakamari, 2024) on ensimmäinen suomenkielinen teos Revenue Operations -mallista. Katin sitoutuminen uusiin toimintatapoihin ja kasvuun ei ainoastaan edistä hänen asiakkaidensa menestystä, vaan se myös inspiroi koko alaa katsomaan tulevaisuuteen ja omaksumaan muutoksen mahdollisuudet.
USA Suomen tärkeänä kauppakumppanina: mahdollisuudet ja sudenkuopat
Lena Grenat on kokenut kansainvälinen johtaja, jolla on yli 20 vuoden työkokemus Yhdysvalloissa. Siellä asuessaan hän johti mm. kansallista puhelinpalvelukeskusta, sekä kansainvälistä matkailualalla yritystä ja perusti Suomalais-Amerikkalaisen kauppakamarin Floridan osaston. Myöhemmin hän perusti oman konsulttitoimiston, jossa hän auttoi suomalaisia yrityksiä pääsemään Yhdysvaltain markkinoille ja löytämään uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Hänen vahva asiantuntemuksensa Yhdysvaltain moninaisten markkinoiden tuntemisesta sekä hänen taitonsa luoda laajoja yhteiskunnallisia verkostoja on ollut avainasemassa näissä tehtävissä.
Palattuaan Suomeen syksyllä 2015 Lena siirtyi konsultiksi liiketoimintavalmennusyritykseen, jossa hän on vetänyt johtamiskoulutusta asiakkaille, kuten Tiedolle, Oraclelle ja ELO:lle. Vuodesta 2016 lähtien Lena on johtanut Suomi-Amerikka Yhdistysten Liittoa (SAM), jossa hän on ollut keskeisessä asemassa Suomen ja Yhdysvaltojen välisten siteiden vahvistamisessa.
Lenalla on sekä Yhdysvaltojen että Suomen kaksoiskansalaisuus. Hän on asunut kolmessa osavaltiossa, sekä matkustanut reilussa 40 osavaltiossa.
Miten lanseerata GreenTech-innovaatio vihreään markkinaan?
Kokkikoulutuksen Sara La Fountain on saanut New Yorkissa (Culinary institute of America, CIA), joka on yksi maailman arvostetuimmista kulinaarisista kouluista. Hänellä on klassisen ranskalaisen keittiön koulutus, ja yli kahden vuosikymmenen kokemus ruoan parissa työskentelystä. Sara kehittää ja toteuttaa uusia ruokakonsepteja, ja hän on toteuttanut menu- ja aamiaiskonsepteja useille ravintoloille ja hotelleille. Sara suunnittelee ja toteuttaa korkealaatuista sisältöä brändeille, tuotteille tai palveluille, sekä toteuttaa PR- ja yritystapahtumia Suomessa ja ulkomailla gourmet illallisista suuriin konferensseihin.
Sara on intohimoinen terveellisen ruoan ja hyvinvoinnin puolestapuhuja. Puhdas ruoka ja luonnon superfoodit ovat hänen sydäntään lähellä.
Sara on kansainvälinen TV-persoona jo viidentoista vuoden ajan on hänen monia menestyneitä kansainvälisiä ruoka- ja matkailuohjelmia esitetty yli 150 maassa, mm. National Geographic ja Fox - kanavilla. Sara on myös kirjoittanut useita keittokirjoja.